ارتباط با مشتری در رستوران ها

 از مباحثی که  در حوزه بازاریابی بسیار مطرح است ، مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.
در نتیجه شما بعنوان مدیر رستوران باید تمامی اصول ارتباط  با مشتری در رستوران را بدانید 
 مدیریت ارتباط با مشتری و یا  CRM  برای بهبود ارائه خدمات به مشتری استفاده می شود .
در واقع یک  سیستم CRM  در رستوران مجموعه ای از فعالیت ها  و فرایندها و تکنولوژی ها است که در راستای ارتباط بهتر با مشتری استفاده می شود.
این فرآیند ها می تواند شامل آنالیز داده های جمع آوری شده در سیستم ها و نرم افزارهای مدیریتی رست لاین باشد.

منظور از مدیریت ارتباطات در این سیستم ،تنها به برقراری ارتباط با مشتریان خلاصه نمی شود.
بلکه شناخت دقیق مشتریان ، تقسیم بندی مشتریان وفادار و اهمیت دادن به نیازهای شناخته شده هر مشتری است
تا بتوان با توجه به حساسیت ها وعلایق و احساسات مشتری ،آنها را در گروه های مناسب طبقه بندی نمود ( با آنها به طور هوشمندانه ای ارتباط برقرار کرد) 
این تقسیم بندی هوشمندانه می تواند بر اساس سن ، جنسیت ومیزان خرید مشتریان صورت بپذیرد.
بهترین نرم افزار برای شناخت مشتریان رستوران،  باشگاه مشتریان  است 

آیا کسب و کار شما نیازمند سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM است؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا به یک CRM برای کسب و کارتان نیاز دارید؟ ارتباط با مشتری در رستوران ها
کارشناسان بازاریابی معتقد اند که تنها کسب و کارهایی که نیاز به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ندارند ” کسب و کار هایی هستند که تعداد مشتریان آن ها زیر 10 نفر است”.
شما در رستوران با تعداد زیادی مشتری در ارتباطید  
در نتیجه برای ارتباط موثر با آنها و حفظ و نگه داری اطلاعات مراجعه های قبلی ، به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیاز خواهید داشت.

چرا ارتباط با مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؟

در گذشته که مشتریان گزینه های محدودی برای انتخاب رستوران داشتند، ارائه غذای با کیفیت و لذیذ برای کسب رضایت و وفاداری مشتری کافی بود.
اما امروزه، در شرایطی که مشتریان با تعداد کثیری از رستوران ها رو به رو هستند،  داشتن ارتباط با مشتری امری ضروریست.
 در واقع مدیریت ارتباط با مشتری از الزامات ورود به پروسه وفا داری مشتریان می باشد.
تحقیقات نشان می دهد که مشتریان وفادار ، کلید یک کسب و کار موفق هستند.

 

تفاوت نرم افزار CRM و باشگاه مشتریان

با توجه به توضیحات ارائه شده ، نرم افزار CRM ،مدیریت ارتباط با مشتریان رستوران را امکان پذیر می کند
و باشگاه مشتریان با هدف وفادار سازی مشتریان پایه گذاری شده است.
توجه داشته باشید که وفادار سازی بدون ارتباط با مشتری امکان پذیر نیست.
با ارتباط با مشتری و اعلام طرح های تشویقی به او است که می توان پروسه وفادارسازی را بر روی یک مشتری پیاده سازی کرد.
در نتیجه نرم افزار CRM به عنوان بخشی از باشگاه مشتریان فعالیت دارد و این دو یکسان نیستند .

اهدافی که با مدیریت ارتباط با مشتری قابل دست یابی است :

  • ارائه خدمات بهترارتباط با مشتری در رستوران ها

  • افزایش سود حاصله
  • صرفه جویی در هزینه های رستوران 
  • رفع نیاز مشتریان 
  • وفادار سازی مشتریان
  • پیشی گرفتن ار رقبا 

 

درباره عسل آهنچی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *