نرم افزارحسابداری رستوران چگونه است

علیرغم تصور خیلی از افراد حسابداری رستوران بسیار سخت است.همانطور که همه
میدانیم حسابداری رستورانها ،حسابداری تولید بشمار میرود و با توجه به ریزه کاریها
در این حرفه ،محاسبه قیمت تمام شده برای حسابدار آن کاری بس دشوار است.

اگر بخواهیم بدانیم که نرم افزار حسابداری رستوران چگونه است،ابتدا بایستی تحلیلی از عملکرد آن داشته باشیم.
آنچه از حسابداری تولید برای انجام فرآیند حسابداری قیمت تمام شده
مورد نیاز است شامل محاسبه مواد اولیه ،حقوق کارگران و پرسنل تولید و سربار تولید میباشد.
در رستوران انواع غذاها و دسر و سالاد با دستور پختهای مختلف ارائه میگردد
که در بسیاری از غذاها موارد اولیه ،حقوق و سربار مشترک است .
مثلا در خورشها وانواع کبابها گوشت مشترک است ،در انواع پلوها برنج و روغن مشترک است و……..
حال شما در نظر بگیرید در یک رستوران۲۰نوع غذا طبخ و۱۰نوع سالاد و دسر سرو و
به مشتریان ارائه میگردد.و حسابدار قرار است قیمت تمام شده این غذاها را محاسبه کند
این محاسبه کاری بس دشوار و طاقت فرساست.

چگونه یک نرم افزار حسابداری رستوران مناسب انتخاب کنیم؟

صنعت رستوران داری در کشور ما به شدت رقابتی شده است. همه تلاش می کنند تا موفق شوند هر شب میز هایشان را پر کنند. شاید با خیال راحت بگویید که رستوران ما بهترین غذا را دارد اما رستوران داری و کسب و کارهای مشابه، نیازمند چیزی بیش از یک استعداد پخت و پز  و کباب کردن غذا است. داشتن یک طرح کسب و کار خوب و داشتن نظم برای ثبت دقیق گردش های مالی عوامل تعیین کننده ای است برای اینکه رستوران شما در آینده موفق خواهد شد یا با مشکل روبرو می شود. برای بهتر فهمیدن عوامل تعیین کننده در مدیریت رستوران و انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری رستوران که به کار رستوران شما بیاید، نگاهی به لیست هزینه ها و درآمدهای رستوران بیندازید تا بتوانید آگاهانه داده های مالی خود را بررسی کنید و برای آن ها تصمیم گیری کنید.

بیایید با این جمله شروع کنیم که نرم افزار حسابداری شالوده ی اداره یک رستوران است. برای مدیران رستوران دنبال کردن هزینه ها و مخارج و امور مشتریان در کنار مدیریت کارکنان رستوران کار سختی خواهد بود. اما این را بدانید که حتی اگر رشته تحصیلی شما حسابداری نباشد و بخواهید  با نرم افزار حسابداری رستوران، مدیریت خود را ادامه دهید این کار در آینده برای تان بسیار ساده خواهد بود. اگر اطلاعات زیر را نداشته باشید احتمالا کسب و کار موفقی نخواهید داشت:
چه مقدار و از کجا درآمد دارید؟
چه مقدار خرج می کنید؟
فهرست هزینه های انبار داری و حمل و نقل  چه مقدار است؟
چه مقدار بودجه برای پوشاندن هزینه حقوق و دستمزد کارکنان رستوران و هزینه های جاری  اداری احتیاج دارید تا کسب و کاری سودمند داشته باشید؟

یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب دارای چه قابلیت هایی است؟

1.      سادگی و کارایی

تقریبا هیچ چیز در دنیا نمی تواند زمان بر تر و یکنواخت تر از وارد کردن دیتا و کار با نرم افزار باشد. یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب باید به راحتی قابل استفاده باشد و این پروسه را با سازمان دهی  و ایجاد زمینه مناسب به هنگام ورود داده به خوبی طراحی کند. اگر نرم افزار حسابداری رستوران شما با نرم افزار رستوران تان متصل باشد دیگر لازم نیست اطلاعات را به صورت دستی وارد کنید و اطلاعات به راحتی جا به جا می شود.

2.      از میزان درآمد و سودی که به دست می آورید آگاهی پیدا کنید

دانستن میزان سود و درآمدی که به دست می آورید به اندازه دنبال کردن هزینه هایتان اهمیت دارد. برای اینکه میزان سودی را که به دست آورده اید متوجه شوید، لازم است که به صورت هفتگی میزان درآمد حاصل از فروش غذاها و نوشیدنی ها را ثبت و بررسی کنید. اگر میزان سود هفتگی خود را حساب و بررسی نکنید ممکن است باعث شود زمانی که شرکت شما در حال ضرر دادن است شما متوجه این موضوع نشوید یا با اشتباه حساب کردن میزان سودتان، به عنوان مثال کمتر حساب کردن آن از میزان واقعی آن، به اشتباه تصور کنید که شرکت شما در حال ضرر دادن است. در صورتی که این طور نیست یا با زیادتر حساب کردن آن از میزان واقعی ، این خطر وجود داشته باشد که به دلیل کنترل نداشتن بر روی مقدار پولتان بیشتر از بودجه هفتگی خود خرج کنید.

3.      لیستی از سود و زیان خود تهیه کنید.

با تهیه لیستی از سودها و ضررهای رستوران تان می توانید مقدار هزینه های اجرایی و عملیاتی و حقوق کارکنان و هزینه ی مواد اولیه و میزان سود خود را به دست آورده و همیشه از آن ها اطلاع داشته باشید. این لیست تمام اطلاعات مربوط به حسابداری و حسابرسی شما را به صورت یک سند مرتب و جامع ساماندهی کرده که شما می توانید این سند را با توجه به نیازهای شرکت خود تغییر داده و تنظیم کنید.

در صورتی که از این روش برای تنظیم اسناد و اطلاعات خود استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم که از یک نرم افزار حسابداری رستوران استفاده کنید که به خوبی تمام مخارج  و هزینه ها و سود شما را با جزئیات کامل به شما نشان دهد.

خوشبختانه بعد از خواندن این مقاله می توانید شروع به مرتب کردن و سر و سامان دادن به داده های خود شوید و این کار را می توانید با استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران انجام دهید.

در زیر لیست نهایی از چیزهایی که برای  انتخاب یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب برای مجموعه خود توجه داشته باشید تهیه کرده ایم:

گزارشات خوب و زیاد: نرم افزار حسابداری باید بتواند گزارشات مالی دقیق در اختیار شما قرار دهد.

در اختیار گذاشتن داده ها: شما باید بتوانید هر زمان و هرکجا که می خواهید به داده های خود از طریق نرم افزار حسابداری رستوران خود دسترسی داشته باشید.

استفاده آسان: نصب و استفاده از این نرم افزار باید نسبتا آسان باشد

به روز بودن: نرم افزاری که استفاده می کنید باید قابلیت این را داشته باشد که به طور مرتب به روز شود.
سخن پایانی : تحقیق و پیدا کردن یک نرم افزار حسابداری رستوران ممکن است کار خسته کننده ای به نظر برسد اما با یک انتخاب صحیح می توانید در زمان و کار خود صرفه جویی کنید. پس در انتخاب نرم افزار رستوران و حسابداری رستوران وقت بگذارید، از تجربیات همکاران خود استفاده کنید و از شرکتی معتبر که پشتیبانی خوبی از نرم افزار حسابداری خواهد داشت کمک بگیرید.

چرا نرم افزار حسابداری کاربردی است؟

هر روزه تعداد بیشتری از سازمان ها برنامه های حسابداری خود را برای مدیریت برنامه های مالی خود تغییر می دهند، بنابراین، باید دلایل اقتصادی خوبی وجود داشته باشد که چرا سازمان ها این کار را انجام میدهند. اگر شما در نظر دارید این سیستم را برای کسب و کار خود اجرا کنید، یکی از ابتدایی ترین جنبه ها یافتن روشی است که برای انجام وظایف دفترداری و حسابداری به شما کمک کند. در اینجا خلاصه های از دلایل اینکه چرا نرم افزار حسابداری برای هر کسب و کاری با هر اندازه ای کاربردی است آورده میشود.

  • وظایف مازاد را مکانیزه می کند
  • به وظایف مالیاتی کمک میکند
  • صورتحساب های دیجیتالی فراهم میکند
  • جریان نقدینگی را پیش بینی میکند
  • هزینه های مازاد را از بین میبرد
  • دسترسی وسیعی را فراهم میکند

در این مقاله ما همچنین فاکتورهای مختلف را جهت در نظر گرفتن زمان استفاده از این سیستم در تجارت شما بررسی خواهیم کرد که به شما  کمک میکند نرم افزار را به خوبی بشناسید و بتوانید نتیجه بگیرید که آیا با نیازهای سازمان شما هماهنگ بوده و به حل مشکلات کمک می کند یا خیر.

7دلیل برای کاربردی بودن نرم افزار حسابداری

1.وظایف مازاد را مکانیزه می کند

وارد کردن داده ها زمان بر است. بوسیله ی یک سیستم حسابداری محبوب، برنامه های پرداخت خودکار به شما این فرصت را می دهند که تنها یک بار اطلاعات مربوط به مشتریان را وارد کنید. عادت های پرداختی مشتریان شما و تاریخچه ی خرید آنها به عنوان مرجع پیگیری خواهند شد. زمانی که پرداخت ها انجام شد، شما دریافتی ها را بدون انجام کارهای اضافه انجام خواهید داد. این برنامه همچنین به شما تاریخچه ی فروش و گزارش طولی برای هر یک از مشتریان را فراهم خواهد کرد که موقعیت یابی و بازیابی صورتحساب ها و پرداختی ها را سریعتر خواهد کرد. جمع کل تاریخچه ی هر انتقال نیز در سیستم بدون نیاز به وارد کردن داده ها به صورت دستی و تک تک نیز امکان پذیر است. این کار نه تنها زمان را برای شما ذخیره می کند، بلکه احتمال خطاهای بالقوه را در نسخه های دستی پایین می آورد. بسیاری از بانکها به شما اجازه می دهند به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشید و میتوانید براحتی ارزش انتقالی ماهانه خود را بررسی کنید.

2.به وظایف مالیاتی کمک میکند

استفاده از یک سیستم حسابداری خوب تنها نیاز دارد که شما میزان نقدینگی خرج شده را ثبت کنید و آنها را به صورت سازمان دهی شده دریافت کنید. این کار به شما اجازه می دهد تسلط کافی هنگامی که مشغول جمع آوری و صدور پرونده ها و قبوض  برای حسابدار خود هستید بر حساب های خود تسلط کافی داشته باشید. اطلاعاتی که به صورت مناسب دسته بندی شده اند وظایف حسابدار شما را در مورد رسیدگی به مالیات راحتتر می کنند. همچنین برخی از نرم افزارها از طریق شکل بندی کردن صورتحساب ها به صورت خودکار با قوانین اداره مالیات هماهنگ خواهند شد، بنابراین در طول فصل مالیات شما دچار سردرگمی نخواهید شد. همچنین کتابهای اثبات-حسابرسی را فعال می کنند که روند حسابرسی را از آنجایی که حسابرس ها تنها ممکن است بررسی کرده و یک بازبینی شتابزده زده انجام دهند تا مطمئن شوند بیانیه بانک با موارد ثبت شده یکی هستند یا خیر، کوتاهتر می کند.

3. صورتحساب های دیجیتالی فراهم میکند

در دنیایی که توسط تکنولوژی به جلو رانده می شود، کارهای کاغذی تاریخ مصرفشان گذشته است. امروزه انجام بسیاری از پردازش ها توسط تکنولوژی امکانپذیر شده است. حتی پیش بینی شده است که تا سال 2022، 70% از تعاملات شرکت ها از طریق دستگاه های موبایل، که بر اهمیت پیشی گرفتن از رقبای خود تاکید می کند، انجام خواهد شد. فرستادن یک صورتحساب دیجیتالی از طریق ایمیل برای مشتریان، هم برای شما راحتتر است و هم برای مشتریان. مشتریان تنها با چند کلیک میتوانند حسابهای خود را سریعتر و راحتتر ارسال کند. امروزه بسیاری از پایگاههای داده ی حسابداری با انواع کانالهای پرداخت که توسط کارتهای اعتباری و بدهی، انتقالات بانکی و کیف پولها قابل استفاده هستند، تلفیق شده اند.

4. جریان نقدینگی را پیش بینی میکند

مدیریت یک تجارت نیاز به یک میزان اساسی پول نقد و معادل آن نیاز دارد که جریان مالی شما را در بر میگیرد. پیش بینی تمامی نقل و انتقال های پرداختی و دریافتی ممکن است به معنای انتخاب ساعت های پربازده کاری شما از طریق بررسی سریع لیست های ارتباطی، فایل ها و برگه های اکسل، بدون یک برنامه ی حسابداری برای آسان سازی وظایف شما باشد. نرم افزار به شما اجازه میدهد مدیریت کارها را به خوبی انجام دهید و مبالغ دریافتی، صورتحساب ها، پرداختی های از موعد گذشته، را در میان کارهای دیگر شناسایی کنید تا مطمئن شوید انتقال های مالی مهم را از یاد نمیبرید. یک سیستم خودپرداز حسابداری به محض ورود قبض ها آنها را ردیابی میکند بنابراین شما میتوانید جریان نقدینگی را، زمانی که موعد پرداخت قبض ها رسید شروع به نوشتن چک ها کنید، برنامه ریزی و پیش بینی کنید. داشتن بیانیه های رسمی مالی، مانند برگه های تراز شده و بیانیه های سود و زیان، جهت ارزیابی روند تجارت شما ضروری میباشد.

5. مشکلات ریاضی را برای شما آسان می کند

حتی اگر ریاضی شما بسیار عالی باشد، صحت انجام کارها یک جنبه ی بسیار مهم در روند حسابداری میباشد. با وجود دسترسی به تمام بایگانی های مالی در سازمان شما، همچنان احتمال بروز خطا، ویرایش، و اشتباه در حساب های شما وجود دارد که میتواند زمان و هزینه ی زیادی برای تصحیح کردن از شما بگیرد. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که تجارت شما گسترده تر می شود و شما به زودی نیاز خواهید داشت کارمندان، مالیات ، قبوض،و پرداخت های بیشتری را با موعدهای اتمام ضروری مدیریت کنید. این کار همچنین اصلاح های بانکی را راحتتر می کند بنابراین شما کسری ها را از دست نمیدهید. یک مثال خوب جهت رفع مشکلات حسابداری این است که شما میتوانید روند این کار را توسط fresh book به راحتی آسان کنید. این کار هزینه ها را به راحتی براورد می کند، پرداخت ها را جهت انتقال سریعترخودکار می کند، و صورتحساب هایی با ظاهر حرفه ای برای شما درست می کند.

6. هزینه ها را کاهش می دهد

خودکار کردن وظایف حسابرسی شما در بلند مدت نقدینگی شما را ذخیره می کند. این کار نیاز شما را برای استخدام یک دفتردار حذف می کند و زمان های مازاد را به مدیریت دفترها، صورتحساب ها، و انتقالات اختصاص می دهد. در تجارت، زمان هم معنای نقدینگی میباشد و بهینه سازی این روند به خوبی زمان های حسابداری را کاهش میدهد. علاوه بر آن، این نرم افزار مدل های پرداختی متعهدانه با هزینه های پایین ماهانه و یا سالانه را دارا میباشد. با استفاده از این گزینه شما به روز رسانی های همیشگی، پشتیبانی، و ابزارهایی جهت امکان تمرکز بر اداره کردن تجارت خود خواهید داشت.

7. دسترسی وسیعی را فراهم میکند

اگر شما از سیستم حسابداری ابری استفاده می کنید، میتوانید هز زمان و هر جایی که احتیاج داشته باشید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید. مشکلات مرتبط با با مسائل مالی به راحتی قابل حل نمیباشند، یک برنامه حسابداری ابری دسترسی شما را به اداره و یا سیستم کامپیوتری شما محدود نمیکند. شما میتوانید از اپلیکیشن های بومی برای دستگاه های موبایل خود استفاده کنید حتی زمانی که در مسیر در حال رفت و آمد هستید. در حقیقت، 83% کاربران زمانی که سفارشات خود را از طریق دستگاه های تلفن همراه دریافت می کنند، رضایت بیشتری دارند.



درباره مهسا قویدل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *